Drake Bay

Na het uitchecken zijn we naar Sierpe gereden. Onderweg zijn we bij elke bank gestopt omdat het Gijs maar niet lukte om te pinnen. Evelien kon gelukkig wel pinnen maar de meeste automaten hebben een limiet op het te pinnen bedrag zitten, dus ook zij heeft 2x moeten pinnen. Een hoop gedoe dus en eigenlijk nog niet het bedrag bij ons dat we wilden hebben. In Drake Bay zijn namelijk geen pinautomaten. Het is niet anders, gelukkig accepteren veel plekken ook creditcards.

Vanuit Sierpe moesten we met de boot naar Drake Bay. We hebben onze auto geparkeerd bij restaurant Las Vegas, daar is een kleine betaalde parkeerplek en vandaaruit vertrekt ook de boot naar Drake Bay. Onze huurauto staat daar nu veilig te wachten tot wij weer terug komen.

Het ging allemaal lekker Costa Ricaans vaag maar we zaten uiteindelijk op de goede boot. Toevallig ook nog naast twee Nederlanders. Het was een klein bootje. In het begin ging het over de rivieren waar we ara’s, een krokodil, aapjes, heel veel vogels en een miereneter hebben gezien.
Daarna voeren we door naar zee. Dat was te merken! Wat een golven in het kleine bootje! Het klapte elke keer na de golf terug op het water. Net de Baron in de efteling.

Er was niet echt een haventje, we werden er gewoon op het strand van drake bay uitgezet. Natte voeten dus! De eigenaar van het hotel stond daar op ons te wachten. Met volle bepakking mochten we hem volgen de berg op. Bleek dat hij ons een upgrade had gegeven naar een betere kamer, die toch vrij was. We hebben nu een vierpersoonskamer met zeezicht. Vanaf ons balkon (met bar en hangmatten) kunnen we naar de ara’s, toekans, parkieten, kolibries en kinkajoes kijken die hier volgens de eigenaar allemaal een plekje hebben. De dwergpincher Lulu liep gezellig mee ons huisje in.

Nadat we gesetteld waren hebben we een snorkeltour geboekt voor morgen en hebben we boodschappen gedaan. De kamer heeft een koelkast, inmiddels staat het water en bier koud. Ook hebben we brood en ananasjam gekocht. We overwogen nog even om nutella chocopasta te kopen, maar 7 euro voor een minipotje vonden we wel wat extreem.

Nu liggen we te relaxen in onze hangmatten op het balkon. Het prachtige uitzicht, het geluid van de golven, de kwetterende vogels en) de aangename temperatuur ( 26 graden ) geven het gevoel dat we in het paradijs zijn.

Gijs heeft met de Rabobank gechat en die beweren dat zijn passen allebei kapot zouden zijn of hij bij een automaat probeert waar zijn europese pas niet kan. Beide lijkt ons sterk want hij kan wel valideren met zijn pincodes en de pas van Evelien doet het wel gewoon bij die automaten. Jammer maar helaas. Gelukkig kunnen we hier op veel plekken met creditcard betalen en hadden we daar voor de zekerheid ook extra geld op gestort.

Vanavond gaan we uit eten in een restaurant dat Gijs heeft gekozen omdat het Pirate in de naam heeft 😉