San José

Gistermiddag liepen er bij het zwembad weer heel wat dieren. Verschillende leguanen, eekhoorns, agouti’s, orapendolas, kolibries en nog een aantal andere vogelsoorten. Het was gisteren een zonnige dag en we zijn lekker verkleurd. Als de zon doorkomt is het gelijk zweterig warm. Er is een hoge luchtvochtigheid hier. We kregen nog een verfrissende kokosnoot van het hotel tijdens het zonnen.

Kerstavond zijn we gaan eten bij Sobre Las Olas. Een groot verschil met het eten de avond er voor. Hier hadden ze zelfs vegetarische en veganistische opties op de kaart staan! Dat is zeldzaam hier. We hebben heerlijk gegeten. Het restaurant staat aan de vloedlijn, wel ongeveer een meter hoger dan het water is, dus zonder natte voeten.

Vanochtend weer een ontbijtje gedaan bij Brigitte. Het eten is er goed en alle rondscharrelende dieren (kippen, kuikens, katten, honden, paarden en hagedissen) geven toch een beetje thuis-gevoel.

Echt aan kerst doen wij hier niet. Dat slaan we gewoon een jaartje over. In Costa Rica brengt niet de kerstman maar baby Jesus de cadeaus. De costa ricanen eten met kerst tamales. Op eerste kerstdag gaan ze er op uit met het gezin, naar het strand of een park.

Zonder brokken kwamen we aan bij het thrifty kantoor om de auto in te leveren. We waren gewaarschuwd voor lange rijen, maar die stonden er niet. We waren direct aan de beurt. Alles was in orde en ze hebben voor ons een taxi gebeld zodat we direct door konden naar het hotel. We hadden een gezellige taxichauffeur die ons vertelde over de kerken en gebouwen waar we langs kwamen. Hij was fan van Bryan Ruiz en wist wel wat van het Nederlandse voetbal.

Aangekomen bij het hotel hadden we weer mazzel, hoewel we 2 uur voor inchecktijd daar stonden was onze kamer al klaar. De vorige keer hadden we een smalle, donkere kamer met een raam zonder uitzicht. Dit keer is het anders: een 5 persoonskamer met uitzicht op het duivenplein.

We gaan zo nog even de stad in kijken of we geld kunnen pinnen, visa is blijkbaar gesloten met kerst want allebei de creditcards doen het niet. Geld uitgeven word je niet makkelijk gemaakt hier 😉 Vanavond gaan we aan het kerstdiner bij MCDonalds.