Wandelen in Corcovado

Om 5 uur ging de wekker, om half 6 zaten we aan het ontbijt, om kwart over 6 in de boot. Om een uur of 7 gingen we aan wal bij het nationale park.

De groep waarin we zaten bestond uit nog 4 personen, 2 canadezen en 2 andere Nederlanders uit Hilversum waarvan er één nog postduiven hield ook. Er hingen duivenringen aan haar tas.
We hadden een exentrieke man als gids. Niet echt een succes maar toch hebben we best wat dieren gezien: brulapen, kapucijnapen, slingerapen, doodshoofdaapjes (alle vier de soorten apen die in Costa Rica voorkomen hebben we nu gezien), neusberen, een krokodil, vlinders en diverse vogels. We zijn een groot deel van de ochtend op zoek geweest naar een tapir, maar die was na 5 dagen op dezelfde plek te hebben gezeten precies verhuisd toen wij kwamen. Ook de jaguars en poema’s waren niet te vinden. We hadden een beetje pech dus.
Het park was wel ontzettend mooi. Een van de mooiste parken waar we geweest zijn.
Om het goed te maken kwamen we op de terugweg nog wel dolfijnen en een zeeschildpad tegen.

Bij thuiskomst hadden we graag een verfrissende douche willen nemen maar er was geen water. Ook de elektriciteit valt regelmatig uit. Twee dagen geleden zaten we nog in het donker in een restaurant te dineren. Stroomuitval duurt meestal niet zo heel lang en ook het water was snel weer geregeld na een bezoekje aan de receptie.

Ons hotel is echt perfect gekozen. Een familiebedrijfje met hele aardige mensen. Je voelt je er gelijk thuis. Elke dag zien we vanuit ons balkon – of barkon zoals Gijs het noemt, de rand is een bar met barkrukken de meest prachtige dieren. Ara’s, eekhoorns, parkieten, gieren, vinkjes, kolibries, gekko’s en vleermuizen. Rond zonsopgang en zonsondergang is het hier dagelijks een enorm kabaal. De Amazoneparkieten trekken dan over ons hutje heen. Ze vliegen in koppeltjes met tientallen tegelijk, de ene na de andere vlaag parkieten komt voorbij. Afgelopen nacht hebben we nog gezocht naar de kinkaju die hier in de bomen kunnen zitten maar helaas hebben we die nog niet gevonden.