La Boca en San Telmo, Buenos Aires, Argentinië

Gisteravond hadden we er al een voorproefje van, blijkbaar was het gisteren fan dag van een van de voetbalclubs hier.

We belanden ’s avonds bijna in een flinke mensenmassa met supporters toen we op de terugweg naar het hostel waren, nadat we wat gegeten hadden in een empenada restaurant. Het was wel een gezellige sfeer, helemaal niet erg dus. En ook wel grappig, aangezien we vandaag een bezoek aan het stadion op het programma hadden staan.

De dag begon met een lekker ontbijtje in het restaurant naast het hotel. Vervolgens zijn we gaan uitzoeken waar we een ov-kaart konden kopen. Toen dat gelukt was zijn we op de bus naar de wijk La Boca gegaan.

De hoofdstraat heeft vrolijk gekleurde huizen, toeristische winkeltjes en muziek en dans. We zijn begonnen met een bezoek aan het stadion van Boca Juniors. Die begon in het museum, waarna we aan de rand van het veld mochten staan, een rondleiding over de tribunes kregen en een kijkje in de kleedkamer van de bezoekende ploeg. We hadden geen vip tour gekozen, dus de kleedkamer van het thuisspelende team mochten we niet in.

Na de tour hebben we geluncht in een restaurant aan de straat El Camenita, de hoofdstraat in de wijk. Gijs kreeg niet helemaal te eten wat hij verwacht had, maar dat hebben we inmiddels al vrij vaak gehad hier en maakt ook wel dat eten en drinken hier een verrassigseffect heeft. Zo heeft Eva al citroensap en een bietensmoothie gedronken, gijs geroosterde ui gegeten en Evelien een groente empenada zonder groente gegeten.

Omdat iedereen waarschuwde dat je niet van de hoofdstraten af moest gaan in de wijk La Boca, hebben we dat ook niet gedaan. De paar toeristische straten in de wijk hadden genoeg sfeer om een tijdje rond te kijken.

Daarna zijn we naar de wijk San Telmo gegaan. Daar is een grote markthal, de mercado de San Telmo. Een verzameling van allerlei winkeltjes en restaurants. Bij een van de restaurantjes hebben we wat gedronken, dit is waar Eva een smoothie met onbekende inhoud bestelde en dat bleek biet met basilicum te zijn.

Daarna hebben we nog door de winkelstraat gelopen in San Telmo, waar vooral antiek en kunst verkocht werd. Inmiddels hebben we 10 km gelopen vandaag en zijn we aan het uitrusten in het hostel. Het plan is om vanavond in een rooftop bar te gaan eten.